___L M E for BlurREd EDgeS___
toDay
___ the 19th february 2015__
___5-7pm MEZ___
some Interviews with following artists...
GREGORY BÜTTNER
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Gregory Büttner lives and works as a musician and artist in Hamburg. Since 2000 his main focus is on sound art and electroacoustic compositions. He performed at several festivals and concert series in Europe and China, composed music for dance and performance, radio, video and sound installations. In 2004 he launched his label 1000füssler which releases experimental music in small editions.
www.gregorybuettner.de
DARIA-KARMINA IOSSIFOVA
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Für die in Sofia geborene Daria-Karmina Iossifova beginnt die Musikreise im Kreis der Familie. Durch den alltäglichen Gesang ihrer Großmutter lernt sie schon früh, in der Welt der Musik zu leben. Sie konzertiert solistisch und kammermusikalisch u.a. beim Festival Musica Strasbourg, Festival Internacional Cervantino (Mexiko), Autumn Sound Chengdu Music Festival (China), Accidental Music Festival (USA), Kampnagel (Hamburg), und bei der Münchener Biennale. Inspirierend und wichtig für Darias Entwicklung sind u.a. die Begegnungen mit dem bulgarischen Cellisten Dimitar Kozev, sowie mit den Pianisten Jean-Pierre Collot und Nicolas Hodges.
www.iossifova.wix.com
DAVID WALLRAF
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Noise ist Lärm, Geräusch, Krach und seit den 1980er Jahren ein Musikgenre, das die Auflösungstendenzen der musikalischen Avantgarden des 20. Jahrhunderts (u.a. Futurismus, Dada, Musique concrète) sowie die radikalen Entwicklungen der populären Musik kulminieren lässt.
David Wallraf beschäftigt sich theoretisch-wissenschaftlich an der Hochschule für bildende Künste in Hamburg mit dem Begriff Noise und führt mit Benjamin Sprick das Seminar `Aufruhr und Lärm´. Auch arbeitet er handwerklich und auditiv an strukturiertem & improvisiertem Noise.
www.davidwallraf.wordpress.com
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2nd Part of L M E
Gerhard Zander
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Gerhard Zander's musical work started in the experimental field of electronic pop music. In the mid-seventies, he began experimenting with cassette and tape recorders. This was followed by autodidactical guitar studies and an extended interest in the use of fieldrecordings in music. From the 80s onwards he increasingly focused on working with synthesizers, from ca. 1984 on with computers and samplers. He has been working on several projects of improvised music since 2006. Currently, his main focus is the use of analog synthesizers and prepared instruments.
www.soundcloud.com/gerhard-zander
___ the 19th february 2015__
___5-7pm MEZ___